De eerste reisdag

3 augustus 2016 - Lübeck-Travemünde, Duitsland

Het begon vandaag erg goed, Marit was namelijk haar slaapzak vergeten tijdens één van de overstappen in de trein. Eenmaal aangekomen bij de goede trein halte moesten we wachten op de bus. Marit heeft haar haar roze geverfd en menig autobestuurder vond dit belangrijker om naar te kijken dan de weg.

Tijdens de rit in de bus stond Marit in de weg voor een oude mevrouw die spontaan een staarwedstrijd met Marit begon. Een halte verder wilde Marit en ik ergens confortabeler te gaan zitten, helaas wilde er een oude man met een stok nog uit en aangezien Marit in de weg stond begon hij met zijn stok tegen Marit haar benen aan te slaan. Wij lagen allemaal in een scheur vooral toen Marit zei:"die heeft haast ofzo".

Gelukkig konden we onze tassen ditchen en met de bus terug het centrum in om avond te eten. Kjeld begon met z'n prachtige Duits een Cola te bestellen, alleen had hij het over Coke en of de seveerster mee ging aan de Coke. In eerste instantie had zij niet door dat het een super Hollandse grap was, maar toen dat eenmaal duidelijk was kon ze er hard om lachen.

We zitten nu al een tijd op de boot, die pas om 03.00 uur vertrekt. Net te laat voor de veiligheidsvoorlichting, maar we hebben niet veel gemist. Komt er op neer als de boot zinkt we met z'n allen in de grote oranje reddingsboten moeten duiken. Helga (zo hebben we haar omgedoopt, echt zo'n type die in de films de massages van de knappe hunk overneemt) deed de veiligheidsvoorschriften er goed voor ;).

1. Annemieke van de Ridder:
    3 augustus 2016
    Wat een heerlijk begin van de reis. Marit haar slaapzak al kwijt. Gelukkig is ze niet alleen en houden jullie haar wel warm...
    Jullie moesten wel erg lang wachten voor je de boot op mocht. In gedachten zie ik jullie nu nog heerlijk liggen slapen,in een slaapzak of onder een jas, op die comfortabele stoelen.
    Geniet er maar van en ik lees graag de volgende verhalen!