De één na laatste dag

12 augustus 2016 - Helsinki, Finland

We hebben het best druk gehad, vandaar dat er nu pas weer een verhaal is. Gisteren hebben we naar souvenirs gezocht, wie weet of we ook iets hebben gevonden. Vandaag gaan we naar de dierentuin van Helsinki. Deze is gebouwd op een eilandje dus we moeten er met de ferry naar toe.

Eergisteren hadden we de verkeerde tram genomen toen we naar onze slaapplaats in Espoo wilde. De trambestuurder zei toen iets in het Fins over ons blijkbaar, want daarna begonnen er een stuk of zes mensen tegen ons te praten hoe we daar moesten komen. Uiteindelijk bood een hele vriendelijke vrouw in het Engels aan dat ze ons op de goede bus wilde zetten. Ze had zelf kinderen onze leeftijd en zo het fijn vinden als zij ook zouden worden geholpen als ze een beetje verdwaald zouden zijn.

Uiteindelijk is zij voor ons helemaal om gereden, ze zij dat ze toch de tijd had. En hebben we de goede bus gevonden, we hebben haar ook hartelijk bedankt.

Morgen de laatste dag en dan alweer met de boot terug naar huis. Finland is echt een land waar je je heel snel thuis voelt en waar je gaat houden van het landschap, de mensen en de relaxtheid.

1. Gerda Walet:
    12 augustus 2016
    Wat fijn dat je zulke aardige mensen ontmoet.
    Geniet nog even en een fijn en goeie reis terug allemaal
  2. Catherine en Wim:
    12 augustus 2016
    Wat een leuke ontmoeting en kostbare ervaring!
  3. Valkenier:
    15 augustus 2016
    Fijn dat jullie zoveel hebben gezien en ik hoop dat jullie weer goed thuis aankomen.
  4. Anne-Pim van Oostveen:
    16 augustus 2016
    Hi Benthe,

Ik plaats deze reactie omdat jij actief een reisblog bijhoudt en reiservaring hebt. Ik doe onderzoek naar mensen die succesvol een reisblog bijhouden. Hopelijk wil je 5 minuten de tijd nemen om via de onderstaande link een vragenlijst in te vullen. Het is snel gedaan en helpt mij enorm. Ook leuk, omdat je inzicht krijgt in je eigen gedrag en motivatie.

Groetjes,

Anne van Oostveen